بهار نارنج برای بدن
نوشته شده توسط : salamati
بهار نارنج چیست؟
 
 
بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است. درخت نارنج به صورت بومی در جنوب چین و شمال شرقی هند می‌روید و بسته به انواعش از هشت تا ۱۵ متر ارتفاع دارد. غنچه درخت نارنج در اواخر زمستان تشکیل می‌شود و در اوایل بهار شکوفه‌های سفید رنگ معطر آن کاملا باز می‌شوند.
شکوفه‌های نارنج بسیار معطرند و رایحه‌ای شیرین دارند. طعم آن تلخ است و ممکن است طعم صابونی داشته باشد، به همین دلیل اغلب در تهیه دمنوش بهار نارنج آن را با عسل میل می‌کنند.
کاربرد‌های بهار نارنج چیست؟
در طب سنتی گفته می‌شود که شکوفه نارنج طبیعتی گرم و خشک دارد و بر این اساس در درمان‌ بیماری‌های مختلف به شیوه‌های خاصی تجویز می‌شود. همچنین از آن در تهیه عرقی‌جات یا به صوت دمنوش خالص یا مخلوط با سایر گیاهان دارویی استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد، شکوفه نارنج بسیار معطر است و بوی آن یادآور یاسمن، جوز هندی و چمن تازه است.
عرق حاصل از شکوفه نارنج مثل گلاب در پخت‌وپز، صنایع غذایی، داروسازی، عطرسازی و آروماتراپی کاربرد‌ وسیعی دارد و به دلیل فوایدی که برای سلامت و شادابی پوست دارد از اسانس روغنی و آب مقطر آن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و به این ترتیب از خواص بهار نارنج در سلامت پوست استفاده می‌شود.
خواص بهار نارنج برای لاغری
امروزه بسیاری از ما، به دنبال راهی راحت برای لاغر شدن هستیم. یکی از روش‌های طبیعی برای لاغر شدن، خوردن نوشیدنی‌های گیاهی همانند عرق بهار نارنج است. بهار نارنج دارای مقادیر کمی از آلکالوییدها همانند، سینفرین و اوکتوپامین است که آگونیست‌های سمپاتومیمتیک مستقیم و غیر مستقیم دارند و برای کاهش وزن مفید هستند.
به‌علاوه تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافینی که در بهار نارنج وجود دارد، باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به کم شدن اشتها کمک می‌کند.
بعضی از محققان می‌گویند که عرق بهار نارنج اشتهاآور است و باعث چاقی می‌شود، اما دلیل علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.
در ادامه اگر می‌خواهید که با خواص شربت بهار نارنج آشنا شوید، می‌توانید به سراغ مقاله‌ی خواص شربت بهار نارنج بروید.
ژل لاغری فوری و موضعی بدن هات چیلی
درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.
کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با کرم لاغری هات چیلی
ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.
این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
خواص عرق بهار نارنج برای پوست و مو
یکی از نوشیدنی‌های مفید برای سلامت پوست و مو، عرق بهار نارنج است. عرق بهار نارنج، به بهبود منافذ باز پوست، رفع جوش‌های صورت و شادابی پوست کمک می‌کند. اگر در اثر حرارت بدن، پوست شما ملتهب شده است و می‎‌سوزد، خوردن عرق بهار نارنج به رفع این مشکل کمک می‌کند.
علاوه بر این، شما می‌توانید صورت خود را با عرق بهار نارنج بخور دهید. این کار برای شفافیت و زیبایی پوست بسیار مفید است.
اگر پوست چرب و حساسی دارید، خوردن عرق بهار نارنج به مرور زمان، حساسیت‌های پوستی را رفع می‌کند.
افرادی که زیاد در معرض خورشید قرار دارند، معمولا پوستشان دچار آفتاب سوختگی می‎شود. برای رفع آفتاب‌سوختگی، خوردن عرق بهار نارنج را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین این عرق به تقویت و شفافیت موها کمک و مصرف مداوم آن‌، موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.
اگر ریزش مو دارید و تمایل دارید با نوشیدنی‌هایی که برای ریزش مو مفید هستند، آشنا شوید، مقاله‌ی نوشیدنی برای جلوگیری ریزش مو را از دست ندهید.
شامپو رشد مو فوری و رشد مجدد
درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.
این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.
درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.
بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای مقادیر بالایی ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و ریزش مو می شود.
عرق بهار نارنج برای دفع سنگ کلیه
اگر عرق بهار نارنج را به همراه آب کرفس بخورید، به خرد شدن و دفع سنگ‌های کلیه کمک بسیاری می‌کند. البته پیش از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.
تقویت سیستم ایمنی بدن با عرق بهار نارنج
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عرق بهار نارنج، رادیکال‌های آزاد را از بدن دور و به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. در واقع عرق بهار نارنج، از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌های سخت، محافظت می‌کند.
خواص عرق بهار نارنج برای کودکان
عرق بهار نارنج برای لطیف شدن پوست بسیار مفید است و التهاب و خشکی پوست کودکان را رفع می‎کند. همچنین باعث رفع بیش‌فعالی کودکان می‌‏شود اما توصیه می‌شود قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
  • خواص عرق بهار نارنج برای فشار خون
بهارنارنج باعث تنظیم سطح فشار خون از طریق گردش خون در رگ‌ها می‌شود. از دیگر خواص عرق بهار نارنج درمان فشار خون بالا است.دمنوش بهار نارنج و یا عصاره آن در درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره بهار نارنج تلخ حاوی سونفریین است و اثرات  سمپاتومیمتیک  سینافین در این عصاره ممکن است فشار خون را کاهش دهد.
بهبود رفتار
معمولا در روزهای گرم سال ، با افزایش دما و میزان تعریق ، رفتار و خلق و خوی بسیاری از افراد تغییر می کند. برای جلوگیری از این تغییر رفتار ،بهتر است هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.
کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده
برای بهبود هضم غذا و کاهش ناراحتی های معده می توان ، مقداری عرق بهار نارنج به چای اضافه کرد.
رفع یبوست
افرادی که مشکل یبوست دارند ،آب بهار نارنج را همراه با عسل میل کنند.




:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: